شراب
۱۰ دی ۱۳۸۸
وبلاگ شراب


با سلام به دوستان گرامی


الف)


بیش از یك‌سال از آغاز به‌كار سری وبلاگ‌های باده‌سرا می‌گذرد. در این مدت تلاش شده است كه سوالات متعدد دوستان، در زمینه‌های مختلف تخمیری، تعریقی و ... به‌نحو مطلوب و به‌صورت كافی پاسخ داده شود. از حیث آماری، بیش‌ترین تعداد سوال‌ها مربوط به تهیه‌ی شراب بوده، این مساله نشان‌دهندی آن است كه شراب‌سازی بیش‌ترین توجه دوستان را به‌خود جلب كرده است.


با توجه به اين مساله و پس از بررسی انواع مختلف سوالاتی كه در این مدت پرسیده شد، نگارنده به این نتیجه رسید كه می‌توان بین سوالات متعدد دوستان، سوالات مشترك زیادی پیدا كرد كه متوالیا تكرار می‌شوند. بنابراین هم‌راه با احساس نیاز به ایجاد یك پست جدید در این وبلاگ، اين سوالات مشترك دسته‌بندی شده، به‌صورت یك مقاله آماده گردید. شرح و بسط بيش‌تر پاسخ‌ها هم باعث شد كه این مقاله گسترده‌تر شده، در عمل تبدیل به مجموعه و چكیده‌ای از نكات و مسایل تخمیری شود و بنابراین به‌نظر نگارنده، می‌تواند برای "هر كسي كه به تخمير علاقمند است" مفید واقع شود.


برای تهیه‌ی مقاله می‌توانید آن‌را از این‌جا یا این‌جا داونلود كنید.


ب)


در دوره‌ی جدید نیز برای پاسخ به سوال‌ها و نظرهای‌تان، سری وبلاگ‌های باده‌سرا در هر یک از زمینه‌های شراب، مشروبات سنگین، آبجو، تصویرها و جدول‌ها، آگاهی‌های عمومی، خوراک و ابتکارات به قوت خود باقی خواهند ماند. مجددا درخواست می‌شود برای استفاده‌ی بهینه از این وبلاگ‌ها، موارد زیر را مدنظر قرار دهید:


+ هر سوالی را در وبلاگ مربوط به آن بپرسید.

+ این وبلاگ فقط در مورد شراب است.

+ سوال‌های دیگران به‌سادگی می‌توانند سوال‌های شما هم باشند. مطالعه‌ی سوال‌ها و جواب‌های پیشین، در بسیاری از مواقع به‌كار حل مشكل شما خواهند خورد.

+ اگر سوال‌های شما در چند مورد مختلف است، هر یک را در وبلاگ مربوطه و جداگانه ثبت نمایید.


به امید روزی که مطالب و نظرات ثبت شده در هر یک از وبلاگ‌ها، بانک اطلاعاتی کاملی را در آن مورد تشکیل دهند.


با احترام – ساقی باده‌سرا.

برچسب‌ها:

posted by ساقي باده‌سرا @ ۱۷:۲۳   295 comments

پست های قبلی
گذشته ها
توجه

لطفا هرگونه سوالی را در وبلاگ مربوط و مخصوص به آن نوشته و ارسال کنید. متاسفانه سوالاتی که مربوط به این وبلاگ نباشد قادر به پاسخگویی نیستم

پیوندها
Powered by

BLOGGER